reklama

Ta paní je kráva?

Okolnosti mě donutily opět po delším čase vstoupit do jámy lvové. Pekelná brána se přede mnou otevřela, vyšlehl plamen a mé nozdry zaplavil štiplavý sirný zápach. V duchu jsem se pokřižoval a pevně sevřel držadlo nákupního košíku

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

Dvoupatrový hypermarket, jeden z největších na okraji velkoměsta, navštěvuji jen velmi zřídka, ale tentokrát to jinak nešlo. Měl jsem pocit, jakoby se do uliček mezi nekonečné řady regálů sjela snad celá metropole včetně blízkého a možná i vzdálenějšího okolí. Už při pouhém pohledu na ten pulsující a strkající se dav se o mě pokoušely mrákoty.

Byv nepravidelně postrkován všemi směry, jsem si připadal jako zbloudilý suchý lístek v rozbouřených vodních vírech. Když jsem se už, už blížil k regálu s předpokládaným zbožím, ke své hrůze jsem zjistil, že od minule byl vytoužený tovar přestěhován kamsi jinam, i vydal jsem se k dalšímu zoufalému hledání. Můj košík se tudíž plnil jen velmi zvolna, bylo mi horko a uši jsem měl utrýzněné neustále se opakující reklamou na to či ono, co bylo zrovna v akci.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aleluja, vzedmul jsem poslední zbytky svých sil a neochvějným krokem zarejdoval k pokladnám. „Dobrý den,“ automaticky jsem pozdravil dámu za kasou s žabím výrazem. Odpověděla mi bez zvednutí očí opakovaným „píp, píp, píp,“ jak projížděla jogurty, máslem a dalším zbožím okolo čtečky.

„Jiřino, ahóóój,“ ozvala se z fronty u vedlejší pokladny nějaká její známá, „ty prej máš chlapa.“ Žabí žena s despektem odfrkla a pohlédla tím směrem: „Kdepak mužskýho, něco takovýho bych doma nesnesla, zabila bych to a museli by mě zavřít.“

Další konverzace těch dvou probíhala v podobném duchu, přerušovaná jen pípáním, jak Jiřina mechanicky markovala položky mého nákupu. Ukládal jsem si zboží zpět do košíku a všiml si, jak za mnou vyndává na pás svůj nákup mladý muž s malým synkem po boku. „Sláva, už to budu mít za sebou,“ radoval jsem se v duchu a těšil se, až z toho pekla vypadnu zpět do normálního světa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Devět set patnáct,“ oslovila žabí Jiřina pokladnu a čekala. Vytáhl jsem platební kartu, ona jen lehce nesouhlasně zavrčela, aby dala svému okolí najevo, že nechce být rušena v rozhovoru s kamarádkou. Svůj postoj stvrdila nekompromisní větou: „Dobrej chlap je mrtvej chlap.“

Mladý muž za mnou byl zřejmě příliš vyčerpaný tím zběsilým nakupováním a Jiřinina slova si vzal nějak osobně. Nevěřícně zakroutil hlavou a tiše, jen tak pro sebe prohlásil: „Šmarjá, to je ale kráááva.“ Klouček, který se až do této chvíle zjevně nudil podupáváním, náhle zpozorněl, vyvalil kukadla, upřel svůj pohled na pokladní a nevinným dětským hláskem vypálil otázku: „Táto, ta paní je opravdu kráva?“ Snad byl v předchozích dnech někde na statku a jeho nedávno nabyté poznatky o hovězím dobytku se zcela rozcházely s právě vyslechnutou informací z tátových úst.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vyklidil jsem pole a už se nedozvěděl, jak to dopadlo s Jiřinou, s její kamarádkou a s těmi dvěma zatracenci mužského pohlaví. Ke rvačce naštěstí zřejmě nedošlo, toho bych si musel všimnout ve chvíli, než se za mými zády s posledním závanem síry definitivně zavřela pekelná brána.

Na světlo boží jsem se vrátil se skálopevným rozhodnutím, že po mnoho následujících měsíců budu nakupovat už zas jen v daleko menších, klidnějších a příjemnějších krámcích. V takových, kde se běžně setkávám se vstřícnou a usměvavou obsluhou, s milými dámami v kasách a za pulty, které než k jiným zvířatům, mají daleko blíže ke kočkám.

Jan Pražák

Jan Pražák

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  596
  •  | 
  • Páči sa:  2 652x

Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-). Zoznam autorových rubrík:  KočičinyPotichu (on a ona)Domácí skřítkovéLyrika (řádky nejen milostné)Postřehy ze života (pro zasmánJezdíme nejen po kolejíchOstatní (všehochuť)

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu