reklama

Mezi kočičí šlechtou

Někdo má slabost pro opačné pohlaví, jiný holduje autům či módě, další je sportovec každým coulem. Já jsem v tomto směru tak trochu ujetý, prostě mě žádná kočka nenechává chladným.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

A tak jsem v pátek odpoledne uprostřed léta sbalil svou zákonnou a vypravil se s ní do Plzně, abychom se v sobotu dopoledne odebrali na kočičí kongres. Tedy přesněji řečeno na mezinárodní výstavu ušlechtilých koček.

Obrázok blogu

Kočka plemene Sphynx. Je chudinka téměř bezsrstá. Chudinka říkám úmyslně, protože je názorným příkladem lidské sobeckosti. Bez ohledu na její vlastní potřeby byla vyšlechtěná tak, aby byla méně alergenní a mohli ji mít i lidé, kteří trpí těmito problémy. Nicméně tahle má zřejmě štěstí, lze to vyčíst z výrazu těch dvou na obrázku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Není bez zajímavosti, jaká tito krasavci a krasavice dostávají zvláštní jména. U některých jsem se pokusil o překlad. Pokud jsem se moc netrefil, tak se jim omlouvám.

Následují tři obrázky nádherného plemene Mainská mývalí. Z rodiny domácích koček jsou snad největší, kocouři mohou vážit i víc něž jedenáct kilogramů, kočky bývají drobnější, tak do sedmi. Dovedou být velmi přítulné a mazlivé, milují svůj dvounohý personál.

Kočka, která se pyšní jménem „Fire Down Below Feline Fantasy.“ Ohnivá cesta kočičí fantazií. Nebo snad Fantastická kočičí cesta ohněm? Fantazii se zkrátka meze nekladou.

Obrázok blogu

Pan kocour „Rocky z Matrixu.“ Zřejmě flegmatik každým chlupem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

„Her Majesty Charlot Sudden Blazing“ Její veličenstvo Charlota nečekaně spalující. Dost trefné.

Obrázok blogu

Norský lesní Kocour zkráceně „Hansen.“ Zdá se, že ho ten zdejší šrumec vůbec nezajímá a dává nám to jasně najevo. Být na jeho místě, taky bych radši do lesa.

Obrázok blogu

Britský krátkosrstý kocour „Gabrio Tullio Vom Wernerwald.“ Nevím, jestli to Tullio znamená, že je přítulný, ale každopádně je pěkně upovídaný. Moudré knihy doporučují britské kočky především těm lidem, kteří si přejí mít poklidného člena rodiny a dobrého kamaráda pro své děti.

Obrázok blogu

Sošná Thajská kočka „A Blueberry Eyes“ Borůvkové oči. Zdá se mi smutná nebo zadumaná. O čempak asi přemýšlí? Asi to bude něco vážného, protože tyto kočky jsou prý velmi inteligentní, komunikativní a přátelské. Říká se, že společnost člověka často upřednostňují před společností jiných koček.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Nedílnou součástí takových výstav je posuzování účastníků odbornou porotou. Tedy v očích mnohých koček spíš zbytečné producírování a okukování. Některé to řeší nezájmem...

Obrázok blogu

...další pak zvědavostí či přísnou kontrolou: „Hele, ukaž, co to tam o mně vlastně škrábeš?“

Obrázok blogu

Závěrem bych se ještě rád vrátil k Mainským mývalím, tentokrát pro změnu ke dvěma koťatům. Vlevo kočička Xsara a vpravo kocourek Xantana. Výstavy se sice neúčastnila, ale nedávno jsem zaslechl, jak si mezi sebou cosi mňoukají. Neodolal jsem a pokusil se o překlad.

Foto RP
Foto RP 

„Ty Xsarko, na tom obrázku ti chybí štětičky na uších.“

„Vím, ale nemůžu za to, stěžuj si fotografovi. A vůbec, nemňoukej mi Xarko, budu mít druhé jméno. Rozálie. Můžeš mě oslovovat Rozálko nebo Rózí. A ty, jestli to nevíš, budeš Santana jako ten slavný dvounohý zpěvák.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Zpěvák? Tak to abych začal trénovat melodické mňoukání. A jak to vůbec víš?“

„Něco jsem zaslechla od naší dvounohé tety. A taky, Santí, představ si, že se prý budeme stěhovat.“

„Fakt? Kdy a kam?“

„Víš, bráško, my nebudeme chovní, máme být mazlíci. Jsem tomu ráda, aspoň se nebudeme muset tahat po výstavách a hlavně nám nebudou nutit partnery bez ohledu na to, zda se nám líbí nebo nelíbí. Kdy, to přesně nevím, dvounožčí kalendář ještě moc neznám. Ale snad někdy v době, až bude noc stejně dlouhá jako den, možná o myší ocásek dřív. Mňouká se, že k nějakým neznámým dvounožcům, které budeme mít jenom pro sebe.“

„Rózí, tak to jsem fakt zvědavý. To si piš, že si z nich vychováme pořádný a pilný personál. Jsem rád, že na to budeme dva. Nevíš, jestli už dřív sloužili nějakým kočkám?“

„Nejsem si jistá, Santí, tohle jsem naší tetě moc nerozuměla. Ale snad ano, prý jich měli víc.“

PS: Léto nedávno přešlo v podzim a Rózka se Santíkem už mají po stěhování. Nyní šéfují u nových dvounožců a tvrdí, že... Však oni vám o tom brzy sami pomňoukají.

Jan Pražák

Jan Pražák

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  596
  •  | 
  • Páči sa:  2 652x

Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-). Zoznam autorových rubrík:  KočičinyPotichu (on a ona)Domácí skřítkovéLyrika (řádky nejen milostné)Postřehy ze života (pro zasmánJezdíme nejen po kolejíchOstatní (všehochuť)

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu