reklama

Na co máš blinkr, ty chytráku?

Mám pocit, že tuhle otázku pokládám poslední dobou až příliš často. Je vlastně řečnická, tázaný mě ve svém voze pochopitelně neslyší, a tak bych si na ni měl odpovědět nejspíš sám.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (23)

Zrovna nedávno v neděli. Odpoledne jsem jel z Jizerek směrem na Čelákovice a mimo jiné jsem použil „oblíbenou“ dálnici D desítku. Bylo docela brzo, provoz tak akorát, kolony se ještě netvořily, ale člověk se tam rozhodně necítil osamělý. Pravý pruh okolo 110, levý lehce nad 130. Sice jsem nepospíchal, ale jelo se mi fajn, tak jsem si to užíval. Doleva, srovnat rychlost s těmi před sebou. Pak za mnou „Fittipaldi,“ moment čeká, jak je vpravo místo, tak ho pustím. Mezitím dojedu toho před sebou v pravém, tak zase zpátky do rychlého. A při každém přejezdu z pruhu do pruhu staromódně a nudně blikám.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jedu v levém, společně s autem přede mnou budeme za chvíli předjíždět autobus. Za ním červený Fordík, jede nějak divně. Nedokážu přesně říct jak, ale zpozorním. Čekám, že blikne, žádný problém, když maličko uberu, klidně se přede mě vejde. Ale on nic, jen se lepí na autobus. A když už jsem skoro u něj, šup přede mě, aniž by se obtěžoval kouknout, natož dát znamení. Místo maličkého ubrání bylo docela prudké brždění. Na mě se naštěstí nikdo nelepil, pro případnou návštěvu jsem neměl v kufru prostřené pohoštění. Fordík předjel autobus a spořádaně se zařadil zpátky do pravého. Jenže na blinkr opět jaksi pozapomněl.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O něco dřív v Jablonci byl nějaký problém a před jedním kruhákem docela fronta. Sypali jsme se na něj jak zrnka máku do skulinek, když z něj někdo odbočoval. Za chvilku přišla řada na mě, čekám na svou mezírku, až ji propásnu a ti za mnou se diví. Bodejť bych ji neprošvihnul, když tomu, co uhýbal, bylo zatěžko bliknout.

A takhle bych mohl pokračovat dál, s neblikači se setkávám prakticky pokaždé. Možná je to ale moje chyba, třeba jsem si nevšiml nějaké změny pravidel. Budu si je muset znovu přečíst, snad tam někde stojí, že blinkry se už nepoužívají tak jako dřív a dnes jsou jen jakousi ozdobou. Takovým módním doplňkem, který dotváří celkovou vizáž našich automobilů.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Třeba je to ještě jinak a používání blinkrů prostě jen vyšlo z módy. „Nepoužívat blinkry je in, kdo nebliká, je hustej, kdo bliká, je out.“

Jenomže mně to nějak nedá, tahle móda neblikání mi připadá dost nebezpečná. A tak tady na truc zakládám pomyslný klub blikačů. Takový mezinárodní klub starých poctivců, kteří budou své blinkry používat na silnicích všude tam, kde je to správné a potřebné. A na něž se ti ostatní budou dívat skrz prsty jako na mimoně, kteří zaspali dobu. Nechcete do toho jít se mnou?

Jan Pražák

Jan Pražák

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  596
  •  | 
  • Páči sa:  2 651x

Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-). Zoznam autorových rubrík:  KočičinyPotichu (on a ona)Domácí skřítkovéLyrika (řádky nejen milostné)Postřehy ze života (pro zasmánJezdíme nejen po kolejíchOstatní (všehochuť)

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu